Mikor, hogyan, mennyiért? A Magyar Közút ígéretet tett, hogy átépíti a megrongált miskolci felüljárót

Megosztás

Jó másfél évvel ezelőtt történt egy komoly rongálás a Harsányi úti felüljárón, egyik sávja azóta is le van zárva. Mivel az építmény súlyos károkat szenvedett, kijavítani nem lehet, csak átépíteni. De akkor mikor történik ez meg végre? Megkaptuk a válaszokat.

A miskolci helyi csoportokban zúgolódtak, hogy a Harsányi úti felüljáró egyik sávja már több mint egy éve le van zárva és ott hagyták a terelést. „Tavaly nyáron, amikor lezárták, gondoltam, hogy biztos valami aszfaltozás, vagy korlátjavítás lesz, és csak ideiglenes, de nem, ez azóta ott van úgy hagyva, és semmit nem csináltak vele” – írja a helyi lakos. 

„A felüljáró egyik szélső sávja nem aszfaltozás miatt lett lezárva. A lezárás oka az, hogy 2022. március 3-án egy munkagépet szállító, túlméretes, nehézgép szállító tréler haladt Miskolc felől az autópálya irányába, amelynek sofőrje figyelmen kívül hagyta a 4,5 méteres magasságkorlátozó közúti jelzőtáblát és a hídnak ütközött” – válaszolta levélben a kérdésre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs Osztályának vezetője.

„A szállított munkagép a híd 15 tartógerendájából 13-at súlyosan megrongált, gyakorlatilag összetört. A közutakon 4 méter magasság feletti járművek kizárólag útvonal engedély birtokában, csak az előre meghatározott útvonalon közlekedhetnek, de a járműszerelvény nem rendelkezett ilyen engedéllyel” – írta a megyei lap kérdésére válaszul a Magyar Közút Zrt. Külső szakértők azt is megállapították, hogy a híd középső, 3-as főút feletti nyílását nem lehet kijavítani, azt teljesen át kell építeni.

A Borsod24 szintén érdeklődött az ügyben, de kicsit tovább ment, néhány kérdésre sikerült választ is kapni.

Az írásban Pécsi Norbert Sándor kommunikációs igazgató azzal zárta a tájékoztatást, hogy „a szükséges források rendelkezésre állása esetén kezdődhet majd el az átépítés.”

Lapunk, a Borsod24.hu ide vonatkozó kérdései ezek voltak:

  1. nagyságrendileg mennyi pénzre lesz szükség a beruházáshoz?
  2. a kárt okozó szerelvény kötelező biztosítója nem fizet a Magyar Közútnak?
  3. a projekt a felüljáró szerkezetének elbontásával és lezárásával jár majd? (Ha igen, körülbelül mennyi ideig tart majd a felújítás?)
  4. ha minden szükséges előkészítő munkát elvégeznek, melyik hivatalon múlik a finanszírozás előteremtése? Jelenleg vannak hasonló javításokra források?
  5. önök szerint legjobb és legrosszabb esetben mikor készülhet el a projekt?

A kommunikációs osztályvezető ezekre a kérdésekre a következő választ adta.

“A híd átépítésének becsült költsége a jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint meghaladhatja az 1 milliárd forintot. Természetesen történt egyeztetés a biztosítótársasággal, de a kártérítés mértéke még nem ismert.  Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy 2024-ben az átépítés megvalósulhasson, mely a felüljáró szerkezetének elbontásával és lezárásával jár majd, ami várhatóan több hónapot fog igénybe venni.

A hidak karbantartása, felújítása a minisztérium forrásbiztosításával folyamatosan zajlik, a legjelentősebb a Szendrőládi Bódva-híd teljeskörű átépítése volt, mely az idei évben fejeződött be.”

Nagy érdeklődéssel várjuk az ígéretek megvalósítását.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek